onsdag 28 mars 2012

Försäkringskassan

Ja, vad ska man säga egentligen? Jag har som aldrig haft något ont att säga om försäkringskassan, eftersom att jag aldrig själv har blivit illa behandlad tidigare, men nu sedan jag blev gravid så har det varit ett helvete. Idag har jag inte gjort annat än att sitta i telfonen, hon som ringde från FK var ju så jävla otrevlig till och börja med, och började ifrågasätta min sjukskrivning samt att hon då som försökte typ "sätta dit" mig, kändes det som när jag skulle svara på alla hennes frågor. Ingen rolig stämning i telefonen alls, men som tur är så har jag en jättebra arbetsgivare som stöd, så jag håller tummarna nu att det här ska gå vägen, heeela vägen.
Ringde och pratade med mamma också om hur jag nu ska göra på fredag när min läkare ska ringa, så nu ska jag bara fundera vidare så jag får ta beslutet på Fredag när hon nu ringer.

Nog om detta, man blir ju bara deprimerad av tanken!


Idag har jag & Sara tagit en promenad till stan, och gjort en massa ärenden som jag var tvungen att göra, och Sara var snäll och följde med! Sen tog vi bussen hem till mig, och åt en smörgås, för jag var så himla hungrig. Efter det så for jag på informationsmöte på Star, om att träna upp kroppen inför förlossningen, och jag är SUPER taggad till att börja!!


Imorgon är jag också ledig, så jag ska till sjukgymnasten 10.30 och köra ett pass! Härligt, häärligt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar